Kiwa Register DEV

We create trust

Smart tachograaf controlekaart New

Handhavers hebben een controlekaart nodig om de registratie van arbeids- en rusttijden in een tachograaf te controleren. Een controlekaart kan worden aangevraagd door aangewezen personen met toegang tot eHerkenning binnen een handhavingsorganisatie.

Nieuw aanvraagportal

Kiwa Register heeft een nieuw aanvraagportal voor smart tachograafkaarten:

  • Voor de aanvraag van een werkplaatskaart logt u nog steeds in middels eHerkenning. Meer informatie vind u op de website van eHerkenning.
  • Het is niet mogelijk om aanvragen te bundelen en in één keer af te rekenen. Elke aanvraag moet u in zijn geheel indienen en betalen voordat u de volgende aanvraag kunt starten.
  • In onderstaande beslisboom ontdekt u welke bewijsstukken voor u vereist zijn. Zorg dat u alle bewijsstukken heeft verzameld voordat u een aanvraag start. Het is niet mogelijk om een aanvraag tussentijds op te slaan.

Wat heb ik nodig?

Wat het ik nodig voor het aanvragen of verlengen van een werkplaatskaart voor mijn medewerker?

i

Levering

Binnen twee weken nadat uw aanvraag compleet en betaald is ontvangt u een sms en e-mail van AMP Groep om uw bezorgafspraak in te plannen. Meer informatie over de levering vindt u op de pagina Bezorging smart tachograafkaarten.

Geldigheid

De controlekaart heeft een geldigheidsduur van twee jaar. Verlenging van een controlekaart kan worden aangevraagd vanaf drie maanden voordat de huidige kaart verloopt.

Kosten

Het tarief voor de controlekaart is door de overheid vastgesteld in de Regeling tarieven transportsectoren en is inclusief 21% btw. Een controlekaart kost €136,73.

Betaling

U kunt direct online betalen via iDEAL en creditcard (MasterCard of VISA). U kunt ook achteraf overboeken, na ontvangst van uw factuur.

Veelgestelde vragen

Meer informatie over de aanvraag van een smart tachograafkaart vindt u op de pagina veelgestelde vragen.